Spenatsoppa

Jag ber om ursäkt. I år kommer det inte bli några mysiga inlägg om julsaker. Jag har 0% julkänsla och planerar inte att arbeta upp den heller. Jag lämnar ju landet vid årsskiftet ochkänner då att min kropp och själ inte orkar all julmys för att sedan helt tvärt bara byta till sommarpepp igen när jag kommer fram. Låter kanskelite konstigt men jag fungerar så. Hoppas ni hittar julinspiration någon annanstans och är okej med vanliga inlägg här hos mig.. Som till exempelt ett superenkelt recept!
 
Jag är universums lataste kock. No joke. Lagar till och med mina nudlar i mikrovågsugnen för att det tar för lång tid att koka dem. Därför råkar jag vara bra på genvägar till goda maträtter sominte tar alls lika mycket tid och expertis som det annars kan göra. Som denna spenatsoppa som man kan göra i sömnen typ.
 
Ingredienser
fryst hackad spenat
smör
mjöl
grönsaksbuljong
lite mjölk eller matgrädde
salt och vitpeppar
 
Instruktioner
- smält smöret i en kastrull och vispa ihop med mjölet till en jämn smet
- ha i den frysta (eller tinade) spenaten och låt tina till en tjock gegga
- lägg i buljongtärningen och en skvätt mjöl eller grädde
- beroende på hur du vill ha konsistensen så har du i mer eller mindre mjölk/grädde
- salta och peppra efter eget tycke