"Skammen" över sin sjukdom

Det finns så många olika sjukdomar och diagnoser som många inte vet existerar. Dom flesta tar för givet att alla de möter fungerar likadant som de själva gör. Men jag brukar tänka så här: kroppen fungerar på så sjukt många konstiga sätt, bara att vårt hjärta slår ärett mirakel, så tänk på alla sätt det kan gå fel liksom. Tyvärr skulle jag säga att många människor blir obekväma om de träffar någon med någon sorts sjukdom som inte är så uppmärksammad. Men det är oftast bara för att de aldrig varit med om det tidigare och inte vet hur de ska bemöta det. Lösningen på det är att uppmärksamma och prata mer om det! Jag vill iallafall lära mig så mycket jag kan om olika människors liv och hur sjukdomar av olika slag påverkar dem. Vet inte varför egentligen, jag är bara så. Och nu känner jag att jag bara babblar och svävar ifrån poängen. Jag vill iallafall tipsa om en tjej på youtube som gör asbra videos, som också pratar om hennes olika diagnoser och hur det påverkar hennes liv.