Snåljåpens shoppingtips

Jag älskar att shoppa. Ingen hemlighet direkt. Även om jag försöker anamma minimalismen, zero waste och allt vad det finns så är jag inte riktigt där ännu. Dock är jag också väldigt snål på vissa områden. Jag spenderar gärna extra på sådant jag vill ska hålla och behöver vara bra kvalitét, men när det kommer till det mesta så är jag en riktig cheap ass. Spenderar nästan aldrig mer än 200kr på en tröja eller mer än 300kr på ett par byxor. Känns så onödigt! Köper hellre begagnat, på rea eller från någon sådan sida som säljer direkt från leverantören för en billigare peng. För det finns nämligen sådana butiker! Som jag har förstått det så kan en produkt göras till exempel i Kina väldigt billigt, sen skickas de till en modekedja som säljer den för mycket mer eftersom dom ska tjäna på produkten (logiskt). Men samma vara kan säljas på ett annat ställe för mycket billigare bara för att man inte då betalar för det här modekedjans "namn" liksom. Förstår ni? Jag är inte superinsatt men enkelt sett så kan exakt samma vara säljas för olika priser beroende på genom vilket företag man köper det ifrån. Länk till en bättre förklaring finns här. Tänkte iallafall tipsa er om några sidor som man kan handla såna varor på, OBS finns även mycket halvdant dåligt skit här så handla på egen risk! Var noga att kolla andra köpares recensioner och eventuella bilder, ta oftast en större storlek än vad du har eftersom det är asiatiska storlekar och sist men inte minst: var försiktig med dina kunduppgifter. Let's go