Höstiga filmer

 
Har faktiskt gett upp lite på serier på senaste tiden. Jag är liksom för otålig för att få reda på saker och få ett avslut efter typ tio avsnitt, då föredrar jag hellre att kolla på en film som har alla sina climax och vändningar inom loppet av två timmar. Därför tänkte jag nu tipsa om lite filmer som är perfekta på hösten för er som känner som jag.
 

- Hocus Pocus: ett självklart val. Familjefilm som krämar ut så mycket höst och Halloween det bara går under filmtid.
 
Addams Family: följer en underbart creepy familj där normalitet inte ens finns på kartan.
 
- Crimson Peak: En av de absolut visuellt bästa filmerna du kan se denna årstid. Vill bara flytta in och leva ut alla mina creepy fantasier.
 
- Corpse Bride: Tecknad, ja. Barnslig, NEJ! Har älskat denna Tim Burton-skapelse sen första ögonkastet.
 
Sleepy Hollow: Ännu en Tim Burton + Johnny Depp = sant. Pyttelite läskig men mest mysig.
 
Casper: Har äntligen återfunnit min käraste film från barndomen och den är fortfarande lika grym. Rolig, mysig och fantastiskt höstig!
 
Andra mycket sevärdiga höstfilmer: 
Vampire Academy, Warm Bodies, Twilight-serien, Fallen, Beautiful Creatures, The Brothers GrimmSweeney Todd, Sleepy Hollow, Dracula Untold, Dorian Gray, Harry Potter-serien, Red Riding Hood, Hansel and Gretel, Van helsing
#1 / / Clara:

Jag läste Vampire Academy-serien när jag var yngre och minns att jag tyckte om den. Har inte vågat titta på filmen än eftersom jag varit rädd att den inte skulle vara som böckerna. Har du läst dem och tycker du isåfall att filmen håller sig efter dem? ^^

Svar: Jag tycker att filmen är bra men har aldrig läst böckerna så kan inte säga om den är bättre eller sämre än dom.. Filmen är rätt "high schoolig", typ lite ungdomlig om du förstår vad du menar, men superbra :) Tycker verkligen att du ska ge den en chans!
Ebba L. Melander