Höstiga serier

När kvällarna blir mörkare och mörkare vill man oftast krypa upp i sängen med en bra serie. Helst en lite mystisk och skum serie som passar perfekt till denna årstid. Här är ett par som jag tycker är solklara kandidater:
 
Penny Dreadful
IMDB om serien: Explorer Sir Malcolm Murray, American gunslinger Ethan Chandler, scientist Victor Frankenstein and medium Vanessa Ives unite to combat supernatural threats in Victorian London.
 
Mina tankar: Denna serie är heelt perfekt för höstmörker och halloweenmys! Mörk, mystisk och fylld med alla dom bästa monstren. Vi har Frankensteins monster, vampyrer, varulvar, häxor, andar och allt du kan vilja ha. Eva Green som spelar Vanessa Ives i serien är fruktansvärt begåvad och gör världens bästa framförande när hon spelar besatt. Så jäkla bra serie!
 
Salem
IMDB om serien: Explores what really fueled the town's infamous witch trials and uncovering the dark, supernatural truth hiding behind this infamous period in American history.
 
Mina tankar: Japp, häxor deluxe. Denna serie kan inte misslyckas med att få dig att känna den där mystiska förtjusningen. Badass kvinnor och mycket bra prestationer. 
 
American Horror Story
IMDB om serien: An anthology series centering on different characters and locations, including a house with a murderous past, an asylum, a witch coven, a freak show, a hotel, a farmhouse in Roanoke and a cult.
 
Mina tankar: Ett uppenbart val enligt mig. Säsongerna hör inte ihop så du kan hoppa in när du vill om du föredrar något speciellt tema. Mina favoriter är Coven (again, häxor deluxe), första säsongen (hemsökt hus) och Hotel (massa konstiga saker på ett hotell). Denna serie är mästae på obehagliga, konstiga och lite förbjudna saker. I looooove it! Har dock inte sett hela sjätte eller något på sjunde säsongen än så dom kan jag inte uttala mig om. 
 
Hemlock Grove
IMDB om serien: A teenage girl is brutally murdered, sparking a hunt for her killer. But in a town where everyone hides a secret, will they find the monster among them?
 
Mina tankar: Bill Skarsgård som vampyr, behöver jag säga mer? Här har ni också varulvar, djävulsbebisar experiemtvarelser. Och ännu en gång, Bill Skarsgård.
 
Scream Queens
IMDB om serien: A semi-anthology series that centers on returning characters being terrorized by a serial killer in different locations, including a university and a hospital.
 
Mina tankar: För er som inte vill ha bara mörker, mystik och lite läskiga saker. Den här serien är din typiska college-serie om ett sorority hus, men med lite mord och väldigt underliga saker på toppen. Superrolig och rätt spännande. Något lite lättare liksom.
 
Detta är helt mina egna tankar och åsikter, ni kanske inte alls håller med och det är OK. Jag ville bara samla lite av mina favoriter och dela med mig av eftersom jag avgudar hösten och alla kusliga saker som kommer med den. Om du redan sett dessa eller bara vill ha lite fler tips på höstiga serier så är dessa också starka rekomendationer: reign, hannibal, gotham, ghost whisperer, ravenswood, vampire diaries, the originals, pretty little liars, teen wolf, game of thrones, supernatural, outlander, true blood och merlin.