Philosophy "Purity One Step Clean Cleanser"

Köpte en miniversion av denna rengöring för ett tag sen och har nu i princip använt slut på den vilket innebär recensionsdags! Egentligen har jag faktiskt inte jättemycket att säga om den för den var väldigt lagom liksom. Den gjorde inte ansiktet så där squeky rent som vissa rengöringar gör, vilket jag ibland gillar, men det kändes inte heller som att den var särskilt effektiv mot smink och sånt tjofs. Jag gillar inte lukten på den alls men doften är väldigt mild så det är inte direkt ett stort problem. Det känns som att den passar mer för personer som har mycket torr och känslig hud för jag tror inte riktigt att den rår på oljorna på någon som har fet hud. Men det där brukar vara mycket personlig preferens. Jag föredrar helt klart en rengöring som det känns att det blir rent av eftersom jag inte tvättar mitt ansikte varje dag och därför har mer skit att göra mig av med de dagar jag tvättar fejset. Men ja, en mild och skonsam varje-dag-rengöring skulle jag säga.
 
Finns att köpa här för 135kr/90ml och 250kr/240ml