NYA ZEELAND: Lake Mahinapua och STORMEN

Detta var ett så himla konstigt stopp på resan. Alltså det var ett hostel mitt ute i ingenstans utan någon natur eller någonting runt omkring. Eller det fanns tydligen en liten sjö men gick aldrig dit. Anledningen till att vi stannade här var för att karln som öppnade detta hostel hade samarbetat med bussföretaget vi åkte med i massa år innan han dog så det var en "respekt-sak" tror jag. Det enda som var speciellt med detta ställe var att man kunde göra egna smycken av Nya Zeelands kända "green stone" men det var alldeles för dyrt för oss haha. Jag hängde med hunden typ hela vistelsen där istället. Dock var det faktiskt en maskerad på kvällen där med temat "P". Alltså man skulle klä ut sig till något som börjar på bokstaven P. Vi valde självklart "Period" och klädde alltså ut oss till mens. Classy. 
 
Sen när vi skulle åka därifrån så var det en megastorm som gjorde att vi fastnade mitt på en väg med en massa träd som föll runt oss. Alla var skiträdda, jag var exalterad för jag är en störd varelse. Till slut kom vi loss men var tvugna att åka tillbaka till Mahinapua hostellet och fick stanna där en till natt utan el och hela tjoffsen. Vad gjorde vi då? Söp såklart! Någon försvann men hittades igen och jag lekte mer med hunden. Sedan fick vi åka en omväg och hoppa över Franz Josef för där var det tydligen kaos efter stormen. Så vi drog direkt till Wanaka och väl där blev jag supersjuk. 
 
Förlåt för det sämsta bilderna jorden skådat men hade inte en enda kamerabild utan bara snapchatbilder