Höstdekorationer

Jag har alltid varit otroligt sugen, men otroligt dålig, på att dekorera hemmet efter årstiderna. Jag gillar att göra det mesta av varje årstid och hitta alla de fina grejerna med just den årstiden som kommer. Men de tidigare ställena jag bott på har varit så plottriga och har därför bara sett överbelamrat ut när jag dekorerat.Men nu när vi flyttat till en större lägenhet kan jag äntligen börja! Och vilken tid passa bättre än min favorit, hösten! Jag försöker pyssla ihop det mestasjälv för det är så kul och då får man det som man vill ha det. 
 
Genom att knyta fast ett par torkade apelsinskivor jag hittade på någon blombutik på ett enkelt snöre fick jag fina girlanger till fönstren.
 
Drömfångaren gjorde jag enkelt genom att limma fast en liten spetsduk jag hittade secondhand på en metallring jag köpte på panduro. Sedan knöt jag bara fast en massa trådar där jag limmade fast torkade och pressade löv, torkade apelsinskivor och en kristall. Hur enkelt som helst och superfint!
 
Sen ett par små minipumpor jag gjorde av polymerlera, rätt fula men ändå lite gulliga.
 
Doftljus är sinnessjukt dyrt så det enda jag köpt ännu är detta jag hittade på luxplus för 149kr. Luktar så gott dock! Sen köpte jag ett par vaxkakor av Yankee Candle också i dofterna Misty Mountain, Egyptian Musk och Spiced Orange vilket gör att hela lägenheten doftar på typ tre sekunder. Och de kostar typ 29kr eller något styck och räcker väldigt länge, tips!
 
 
 
#1 / / mammatillmirakel.blogg.se:

Mysigt du har det. tyckte dina hemmagjorda små pumpor var supercharmiga :)

Svar: Haha tack för ditt stöd ;)
Ebba L. Melander

#2 / / Angelica Wåhlin:

Men ååh så fint! Vill också bli bättre på att dekorera :)

Svar: taaaack! Ja varje årstid blir så mycket mysigare då liksom:)
Ebba L. Melander