Rhassoullera

Jag fortsätter mitt detektivarbete inom den naturliga skönhetskategorin och idag har jag utvärderat Rhassoulleran. Det är en lera från Marocko (varför är alla bra naturprodukter långt bortifrån?) och är väldigt djuprengörande och samtidigt återfuktande. Mer information om leran kan du hitta här. Man ska kunna använda den till lite allt möjligt, men jag har endast testat som ansiktsmask och att tvätta håret med. Och det funkar jättebra! Jag har faktiskt aldrig testat en bättre lermask än denna! Nu har jag kanske inte testat så många i mina dagar men denna är verkligen super. Jag blandade den 50/50 med vatten ungefär och smetade in i fejset med en pensel, sen fick den sitta tills den torkade och när den väl gjorde det efter typ 15-20min så känner man verkligen hur den rengör! Efteråt var ansiktet så himla rent och mjukt och full med lyster. Helt besatt!
 
Som shampoo så blandade jag den med lite extra vatten för att det skulle vara lättare att fördela i håret. Sedan är det viktigt att låta det stå ungefär 10min för att det ska bli en mer gelétextur, annars funkar det tydligen inte så bra. Sedan smackade jag i det i håret och lät det vara i ett par minuter innan jag sköljde ur och klev ut ur duschen. Jag tycker att det fungerade superbra. Lätt att kleta i, lätt att skölja ur. Håret har fått extra volym och är precis lika mjukt som om jag hade haft balsam. Dock en aning statiskt så det är att rekommendera en balsamspray efteråt. Jag kommer nog fortsätta med mina shampootvålar som jag använder till kroppen också bara för att det är lättare men som ansiktsmask tänker jag definitivt använda denna lera i fortsättningen. Sedan om jag får slut på shampoo någon gång vet jag ju att denna funkar!