2019

Jag brukar inte lägga nyårslöften, men jag gör däremot alltid en mental plan för vilket tema kommande år ska ha beroende på vilka delar av mitt liv jag vill fokusera på. Till exempel så handlade 2018 om stora förändringar och upplevelser. Det kan man ju säga att det blev. Under året hann jag med att spendera två månader på andra sidan jorden, flytta till en annan stad, börja på ett helt nytt jobb olikt något annat jag jobbat med, vara med om en allvarlig bilolycka, förlovat mig samt en massa lite mindre förändringar. Jag har till exempel börjat gymma efter 5 år med panikattacker av bara tanken på ett gym. Ett sjujävla år alltså, på både gott och ont. 
 
På grund av hur hektiskt förra året varit och det faktum att jag nu äntligen börjar landa ordentligt för första gången i mitt liv, så tänker jag ägna 2019 åt mig själv. Åt mitt mående och min lycka. Jag vill skaffa en hund, lägga mycket tid på sånt jag älskar och försöka hitta alla ljusglimtar jag bara kan i livet. Börja jobba på en plan mot ett liv jag mår bra av och vill leva. Jag har mått så dåligt under vissa perioder i mitt än så länge ganska korta liv och vill inte hamna i det där "Det blir nog inte bättre än så här" och bara vänta på att få bli gammal och dö. Typ. Jag tror ni förstår vad jag menar, carpe diem liksom. Ta ingen skit och alla andra klyschiga men ändå jävligt smarta talosätt. Let´s do this!