One soap to rule them all

Jag är en väldigt effektiv person. Skoja. Jag är den virrigaste och flängigaste person jag vet. Men, eftersom jag är en kaosperson så försöker jag minimera och effektivisera min omgivning så mycket jag bara kan eftersom det gör det lite lättare för mig i vardagen. En av de områdena jag just nu är i färd med att ordna upp är skönhetsfronten. Jag vill ha så få produkter som möjligt för att både spara tid och pengar. Och energi. Framförallt energi. Jag tänkte göra ett helt inlägg om alla mina produkter och rutin lite senare när jag har ordnat lite mer. Men jag måste bara ge livets tips redan nu. Håll i er nu. Jag använder samma tvål till att tvätta ansiktet, kroppen OCH håret. Helt sjukt. Det fungerar jättebra! Det finns lite olika tvålar att välja mellan för detta, eftersom det funkar liksom inte bara med vilket handtvål som helst. De två jag hittils testat och som jag gillat är Aleppotvålen (kallas även Lagertvål) och African Black Soap. Jag skulle säga att Aleppotvålen är lite mer återfuktande eftersom man själv kan välja vilken procenthalt av lagerbärsolja. Finns hur mycket info om dessa tvålar om ni vill veta mer, bara att googla. Det jag kan säga dock är att även om huden och håret blir sådär strävt när man sköljer bort tvålen betyder det INTE att man blir torr efteråt. Man behöver bara vänja sig vid den känslan, men det känns absolut inte strävt efteråt när man torkat sig. Jag använder även vanligt balsam efteråt i håret och det funkar superbra. Men förstår ni, EN tvål till allt det där. Billig också! Finns bland annat på Jordklok