DEN ULTIMATA HÖSTINSPIRATIONEN

Visste inte hur jag skulle börja höstdyrkan här på bloggen. Har så mycket jag vill skriva om och nörda i, så tänkte att varför inte börja med ett bang? Därför presenterar jag nu för er, the one and only autumn inspiraton post!
 
Det som hela hösten egentligen handlar om för mig är naturen och alla vackra färger. Mitt favoritväder är spöregn, dimma och sådär skumt som det oftast är på hösten. Naturen blir så vacker då! Regnet gör allt det gröna extra grönt och allting får en tonad effekt liksom.
 
Det är nu man börjar vara inne mer på kvällarna och tänder ljus med en kopp té framför sig. Då vill man ju gärna att det ska vara mysigt och vackert även inne. Jag har over all en ganska höstig smak när det kommer till inredning men jag vill göra det till tradition att dekorera mer på hösten och göra olika aromablandningar som passar och dylikt. 
 
Tillsammans med dekorationen vill jag också göra det till tradition att laga mer höstiga maträtter och drycker. Mycket rotfrukter och varma drycker. Vackert och gott!
 
Och till sist något jag och de flesta andra redan är ganska bra på att anpassa efter säsong (iallafall i detta land då det är ett måste), modet! Folk är oftast väldigt snabba att dra på mörka läppar och kängorna. Något jag inte alls klagar över. Är helt galen i höstfärgerna i sminket och kläderna som så tydligt skriker höst. 
 
 
#1 / / Anonym:

Glöm inte att överdosera D-vitamin nu bara ;)

Svar: promise!!
Ebba L. Melander