Mina favoritpennor

Nördigheten fortsätter... Eftersom jag redan avslöjat för er att jag är sjukligt beroende av pennor av olika slag är det väl lika bra att fortsätta på denna stig och elda på er som delar denna sjukdom med mig.Därför tänkte jag idag tipsa om mina nuvarande favoriter inom pennkategorin. 
 
Uni Pin fineliner 5-pack
Först och främst behöver alla människor som skriver eller ritar ett par svarta fineliners. De flesta har prisat Sakuras Pigma Micron fineliners men jag tror inte att de är vattenfasta och jag tycker de blöder igenom papper mer än de från Uni samt att toppen på microns böjer sig mycket lättare om man skriver för hårt. Därför är dessa mina favoriter!
 
Staedtler Triplus fineliner "nature" 6-pack
Sedan när det kommer till färgade fineliners föredrar jag Staedtlers Triplus då de inte blöder igenom och dessutom fanns i ett pack med naturfärger eftersom det är den sorters färger som jag föredrar.
 
Pilot G2 0.7 gelpenna
Dessa är perfekta baspennan. Finns i flera färger och är väldigt behagliga att skriva med. Gelpennor glider generellt mycket lättare äver pappret än bläck. Jag har dock bara färgerna guld och vinröd ännu, men letar konstant efter fler färger som passar mig i smaken.
 
Sakura Gelly Roll gelpenna
Detta är gelpennornas gelpenna! Jag använder den vita hur mycket som helst över alla möjliga färger i min skrivbok eller när jag målar och vill lägga till ljusa punkter. Sedan finnns det hur många färger som helst också, både glittriga och vanliga. Så fina.
 
Tombow ABT Dual Brush pen
Till sist har vi kommit fram till färgläggning. Där är dessa pennor lätt överlägsna! Blöder inte genom pappret, finns i hur många färger som helst och har dessutom två tippar där en är en brush tip vilket gör att det går att skriva kalligrafi med den. Jag har bara tre än så länge, men gissa om jag kommer köpa fler!