Tröstshopping

Jag har blivit bättre på att inte köpa onödiga grejer, jag lovar. Men ibland när ångesten är kvävande och det står mellan en snabb tröstshopping eller att banka huvudet i väggen så väljer jag fortfarande shoppingen, även om jag jobbar på att hitta ett hälsosammae och mer hållbart sätt att hantera det alltihop. Iallafall så resulterade den senaste tröstshoppingen i en beställning från Lush. Jag ville testa deras torrshampoo eftersom jag vill byta ut mitt torrshampo i sprayflaska (så fort den är slut såklart) till ett i pulverform som är lättare att källsortera när förpackningen är slut. Tyvärr visade det sig att torrshampot från Lush kommer i en plastflaska. Visserligen i återvunnen plast men jag skulle ändå helst ha i till exempel papper. Dock så kan man lämna in förpackningarna till butiken igen så ser dom till att de faktiskt återvinns (och inte bara bränns som den mesta plasten som vi källsorterar gör) så jag får göra det när jag är klar. 
 
Sedan ville jag testa deras förpackningsfria ansiktsserum som dagkräm till ansiktet eftersom jag tycker att bara jojobaoljan gör huden till väl oljig på dagen. Finns dock mindre "oljiga" oljor jag istället skulle kunna använda men ville ändå testa denna kaka, som lite lyx liksom. Och denna lilla serumkaka är hur bra som helst! Lämnar ingen hinna på huden, återfuktar utan att kännas för oljig och har gjort både porer och eventuella finnar mindre! Hooked! Till slut köpte jag även den produkt jag egentligen klickade in mig på sidan för att köpa, vilket var en solkräm i kakformat med spf 30. Har hatat alla naturliga solkrämer jag testar och använder just nu en ansiktsmist från The Body Shop på mina tatueringar när jag är ute men jag kan i princip känna på lukten hur mycket kemikalier och skit det är i den. Usch. Den svarta burken är ett prov på en ansiktsmask som jag fick med.