Förlovning

Jag är verkligen inte en romantisk människa. Inte min pojkvän heller. Men ibland lyckas vi. Som när vi förlovade oss i September förra året. Det var jag ändå ganska stolt över, det visar ändå att vi är villiga att anstränga oss lite för att visa vår kärlek för varandra. Dock sumpade vi det lite med att inte köpa ringarna förrän ett halvår senare... Men nu har vi dom iallafall! Vi beställde ringarna tillsammans från Glamira där jag kunde designa min ring i princip helt fritt vilket var bra eftersom jag ville ha en lite unik ring. Karln skulle bara ha ett vanligt guldigt band såklart eftersom karlar tydligen inte får ha fabulösa saker (suck). 
 
Jag visste att jag ville ha en ring med både silver och guld eftersom jag gillar att blanda (fy skäms jag vet) och att den ska passa med alla mina andra ringar, sedan ville jag inte ha vanliga diamanter utan någon sten som betyder mer för oss. Eftersom vi förlovade oss i September och Septembers månadssten är Safir så valde jag att endast ha safirer, men i både blått och vitt för att blå är en färg som både jag och min pojkvän tycker om. Dock valde jag den blåa stenen i den mörkaste nyansen för att den inte ska vara skrikig så att jag tröttnar. Så den färdiga ringen är ett guldigt band, med små vita safirer på och sedan en stor blå safir vars fäste är i silver. Eftersom den är ganska tunn så syns inte graveringen så bra men vi har varandras förnamn ingraverat på insidan bara. 
 
Ursäkta bildkvalitén men min kamera är inte så bra på närbilder