Low waste inspiration

Jag har alltid brytt mig mycket om miljön och jag är en minimalist när det kommer till saker man "behöver" så som städprylar, skönhetsvård, matvaror och dylikt. Och jag fattar, man behöver inte skönhetsvård och allt det där när det väl kommer till kritan. Men jag tror ni förstår vad jag menar. Jag vill leva så enkelt så möjligt, med så få saker som möjligt men som samtidigt fungerar och förgyller livet för mig. Man gör vad man kan, eller hur?
 
Jag håller just nu på för fullt att förändra flera olika delar i mitt liv så de blir mer hållbara, skapar mindre avfall och framför allt blir enklare. På skönhetsfronten är jag nääästan klar och samma sak med städprylarna. Eftersom det precis öppnat en förpackningsfri bulkbutik i Västerås där jag bor så är jag helt överlycklig och håller numera på att övergå till så mycket förpackningsfria matvaror som det bara går, vilket jag kommer visa för er när jag kommit en bit. Jag kommer såklart även visa skönhetsrutinen och övriga förändringar jag gjort också. Däremot kommer jag också visa saker som kanske inte är low waste också, för jag är inte perfekt. Och jag hoppas folk förstår det istället för att vara trångsynta och överkritiska. Som sagt, man gör vad man kan! Nedan följer iallafall lite sånt som inspirerar mig till att bli mer low waste! Jag älskar att browsa runt bland prylar och inspireras till vad man kan skapa själv, av sånt man redan har.