Secondhand åt katten

Alltså kan jag inte sluta tjata om hur mycket jag älskar att handla secondhand. Det är så sjukt att inte fler gör det! Jag menar, det finns ju verkligen allt! Visst är det lite jobbigt att behöva leta lite extra om man är ute efter något speciellt, men det är ju så mycket billigare och mer hållbart! Om man verkligen tänker efter hur mycket resurser det går åt att tillverka en endaste pryl, alltså totalt med tillverkning av material och transport och allt så är det egentligen sjukt hur vi konsumerar saker. Hur mycket vi köper helt nytt för att använda ett par gånger och sen antingen slänga eller låta ligga och samla damm någonstans. Jag är absolut ingen minimalsit och jag ärbåde lat och snål, men jag försöker hela tiden handla så mycket jag bara kan begagnat. Jag tabbar mig ibland och köper något nytt för att jag inte orkar/hinner/hittar det jag söker begagnat, men jag måste ge mig själv en klapp på axeln för jag är faktiskt oftast rätt duktig. Typ som när jag skulle köpa matskålar till min katt. Jag vill ha något som var lite snyggt eftersom de numera står på diskbänken pga hunden äter upp det annars, sedan är min kära katt lite jobbig av sig och pillar ur torrfodret ur skålen när han äter så det behövde vara en bricka under. Det tog inte lång tid för mig att hitta dessa skönheter på en secondhandbutik!
 
Jag ber tusen gånger om ursäkt för att jag inte orkade torka av bänken innan jag fotade, not