Vad jag använder för smink

Förutom mineralpuderfoundation (är det ett enda ord?) vid ytterst få tillfällen så använder jag nästan aldrig något täckande på mitt ansikte. Jag tycker alltid att alla sorters foundations oxideras till en orange färg på mig och jag blir klaustrofobisk av de flesta. Dessutom har jag, som jag skrev i ett tidigare inlägg, anammat min ojämna hud och väljer att fokusera på att framhäva de trevligare grejerna jag har i ansiktet. Som typ bryn, läppar och lite fransar. Har jag någon värstingfinne eller ovanliga mörka ringar under ögonen tar jag högst lite concealer som jag bombar med puder för att jag ska slippa vara kladdig. Då får jag även använda den gåva som gud skänkt till oss stackars fulingar som behöver smink, puderpuffen! Detta mina vänner är det enda, jag menar verkligen enda, sättet att applicera puder. Glöm baking och puderborstar. Puderpuff säger jag bara, köp en. Sedan gillar jag bryngelé med fibrer i för lite fylligare bryn, jag köper min från Kicks egna märke. Sedan älskar jag en mörk mauve färg på läpparna, här med penna och lip creme från NYX. Pudret är ett superbilligt puder jag haft i hundra år,men somfunkar ritkigt bra.