Empties

Just nu försöker jag fokusera på att göra slut på så många av mina skönhetsproduktersom möjligt så jag kan få en bättre överblick över vad jag faktiskt behöver och vad jag kan leva utan. Eftersom jag är en impulsmänniska så har jag ganska många produkter som jag spontanköpt för att någon övertalat mig om att jag bara måste ha den. Sen använder jag den några gånger och tröttnar sedan. En del kan jag ju sälja eller ge bort, men utöver dom så försöker jag bara göra slut på mina produkter. Dessa har jag nu sparat ihop under ganska lång tid och tänkte recensera för er som är intresserade. 
 
 
Detta ska vara en nattmask som både återfuktar och peelar kemiskt under natten. Jag tycker att den var helt okej. Jag använde den mest när jag haft en rengörande eller peelande mask på kvällen men kände att jag behövde en extra skjuts utan att göra för mycket skada på huden liksom. Kommer inte köpa igen, finns mer effektiva produkter jag hellre lägger pengarna på och använder mer sällan istället.
 
Det här med essence fattar jag inte riktigt, utan jag använder denna som serum själv eller blandar i ett fuktgivande serum för att ge mer glow. Den är inte så väldans fuktgivande som ensamt serum men är smått besatt av att den ger sånt glow och "plumpeffekt" så jag kommer nog införskaffa den igen om jag inte hittar ett serum som ger den effekten OCH är mer återfuktande. Plus för att det är glasflaska och att den tillverkas i Finland. 
 
Detta brukade vara min holy grail! Om jag använde denna på kvällen så hade jag sån sinnessjukt strålande hud på morgonen. Men jag tror att min hud är lite härdad för denna rår liksom inte på min hud längre. Dessutom har Lumene gjort om sina produkter så jag vet inte vilken av de nya ansiktsvattnen som är motsvarande till denna. Därför jag länkade två olika. Som sagt, superbra för de som har lite känsligare eller mer mottaglig hud.
 
Jag fick typ tre stycken prov av denna när jag handlade på Rituals förut, och jag gillar den. Nu vet jag inte hur den funkar som solskydd eller om den ger sånt där "white cast" när man fotograferar men jag tycker att den känns som en vanlig ansiktskräm, om än lite tjockare. Rekomenderas om ni vill ha solskydd till ansiktet, skyddar både mot UVB och UVA vilket är bra. Jag hittar dock ingen info om den är en kemisk eller fysikalisk solskyddsprodukt. Dock är den vattenfast vilket alltid är bra på sommaren när man svettas och badar om vartannat.
 
Dennahar jag ju skrivit om förr, och jag älskar den fortfarande. Tunn och lätt men väldigt återfuktande! Enda negativa jag kan säga om den är att förpackningen är plast och den har ingen solskydd. Annars är den helt perfekt för mig!
 
Detta är masken som kallas för "Blodmasken" på internet för att den ser ut precis som blod. Detta märke är översiktligen väldigt billig och då blir man ju direkt skeptisk. Men jag måste säga att denna mask är bra! Lite klen för mig som annars är van med Emma S´s enzympeeling som bränner sönder huden efter en minut typ. Men helt klart värd en hundring eller vad den kostar för även om den inte bränner bort typ tre hudlager så rengör den ändå bra och minskar porerna. Dessutom glasflaska!
 
Ännu en sak som är svår att recensera för mig. Jag använder bara micellärt vatten eftermin oljerengöring om jag använt smink eller de dagar jag bara känner mig allmänt skitig i ansiktet och inte orkar gör en ordentlig tvätt. Skulle inte säga att den är lika effektiv som till exempel Bioderma eller Garniers micellärvatten men det är definitivt ett bättre alternativ och funkar bra nog. Jag kommer inte köpa det igen för jag använder bara min aleppotvål efter oljan istället och som vanlig tvätt.
 
Detta är en nattmask, och den suger enligt mig. Luktar blä, tunn textur som smälter in i huden snabbt men svider om man har minsta lilla antydan till sår någonstans och ger knappt någon fukt alls. Jag anar en liten glow och pyttelite plumpeffekt på morgonen men huden känns stram och otäck. Nej fy, köp inte! Jag köpte den inte utanjag fick en test med på något annat så jag kan inte uttala mig om hur den funkar på längden. Men rekomenderar ändå inte.
 
Det här serumet är i och för sig väldigt billigt för att vara ett serum men dyrt omman tänker på vad den tillför. Vilket enligt mig är ingenting. Som sagt är serumvädligt svårt att recensera men jag har använt andra serum som jag ändå märkt lite skillnad av i längdenoch med tanke på att jag använt varje liten droppe av dettaserum och inte märkt någonting tycker jag ändå att jag kan säga att det inte funkar så bra för mig. Då är Apolivas eller Kronans Apoteks billiga serum mycket bättre!
 
 
 
 
 
#1 / / Emilia Sjödin :

Jag älskar verkligen serumet från Lumene!

Svar: Ja det är sjuuuukt bra!!
Ebba L. Melander