Min senaste kroppskonst

Jag har så länge velat tatuera resten av min vänstra arm och nu när jag blev sjukskriven och mådde skit så bestämde jag mig för att unna mig detta, vilket jag verkligen tycker att jag gjorde rätt i. Armen är inte helt klar utan vi ska göra en till upp mot axeln på framsidan av armen och sedan lite småsaker i gluggarna men de stora delarna är klara iallafall. Eftersom min tatuerare är supergrym och jag kör endast svartvitt så gjorde vi dessa fyra (fem med fingret) på två sittningar bara. De är inte helt läkta ännu men tillräckligt för att visa er. Det var supersvårt att fota dessa bilder eftersom jag aldrig pallar använda mitt stativ och sambon är inte en naturbegåvning på vinklar kan man säga, så jag hoppas att man förstår ungefär hur de sitter.
 
Förut hade jag tre prickar på ringfingret som representerade min mamma, pappa och bror men jag bestämde mig för att göra ett X där istället för det är en runa som betyder typ kärlek och samhörighet och den kommer nog hålla lite bättre än prickarna.
 
Denna tatuering har en lite skämmig mening bakom sig, men berättar ändå. Jag har ju typ haft en stor idol genom hela mitt liv som fortfarande är min största idol och det är Johnny Depp. Så jag ville göra något som representerade honom och den delen av mig som tycker om honom så mycket. Han har en fåger på handen så jag gjorde en liknande fast i min tatueringsstil och åt andra hållet för jag tycker att hans ser ut att sitta uppochned. 
 
 
Sedan har jag haft en ödla på insidan av handleden som jag gjorde i Aya Napa och som jag inte tyckte var riktigt mig så då tatuerade jag över den med en skorpion som är mitt stjärntecken och verkligen beskriver mig bra.
 
Samtidigt som jag gjorde ödlan i Cypern så gjorde jag även en hög balanserande stenar på insidan av överarmen men eftersom den läkte dåligt så såg det ut som en hög potatis och därför valde jag att täcka den också. Då valde jag en av de designs som min tatuerare redan hade färdigt som jag tycker representerar min kärlek till växter och natur väldigt fint. Och svart nagellack representerar mig också ganska bra, hehe.
 
Till sist ville jag ha en tatuering av Audrey 2. För er som inte vet vad det är så är det en köttätande växt från Little Shop of Horrors som är en musikal min mamma älskar och visade mig när jag var ung, så den betyder mycket för mig. Ännu en morbid film som min mamma fick mig hooked på som barn och som jag tatuerar in som vuxen (hello Wednesday Addams), haha.