Backpacking tips; kamera

Hey ho! Eftersom jag ska till de vackraste av vyers land så är fotografering, filmning och all sorts dokumentation av omgivningen extremt viktigt. Jag har funderat länge på om jag skulle ta med min kompakta systemkamera eller låna någon slags kvalitétskamera av någon men har nu kommit fram till.. Nope! Jag gjorde så att jag knappade mig in på netonnet och spontanbeställde en gopro hero 5. Spontant? Ja. Onödigt? Nej! Jag lär ju resa lite i mina dagar förhoppningsvis så då ser jag denna extremt lilla men dyra kamera som en invistering i mitt jobb som resebloggare som jag helt klart kommer att bli så småningom (please?). Kommer filma och ta kort med den, men har ju även min mobil som faktiskt tar rätt bra bilder. Vill inte släpa omkring på någon ömtålig kamera som tar hundra år på sig att ladda och som antagligen kommer gå sönder när jag kastar omkring med min ryggsäck. Sååå... Möt min lilla hjälte Hjalmar!
 
 
#1 / / Clara:

Vad roligt ! En grej jag tycker är kul är engångskamera, sådana man hade när man var liten. De väger ingenting, tar ingen plats, kostar typ 99 kr och det är spännande att man inte har någon aning om hur bilderna kommer bli!

Svar: Men det var ju en superbra idé! Finns ju såna man kan fota med under vatten också.. Måste verkligen kolla upp det! Tack för tipset!
Ebba L. Melander