Fyra finbutiker

Jag är lite utav en kvalitétsnörd. Alltså inte så att jag spenderar flera tusen på en väska eller köper ett köksbord för femsiffriga belopp, utan på en lite mer logisk nivå skulle jag säga. Jag köper till exempel hellre äkta Converse än ett par knockoffs från ica och spenderar hellre lite fler guldpengar på hudvård där jag vet att det är bra ingredienser och som faktiskt fungerar än ännu en gång, första bästa på ica. Inget dåligt till de som gör tvärtemot, men det är bara så jag känner. Hellre få grejer jag verkligen gillar än ett plotter av helt okej grejer. Sen är det så mycket mer tillfredsställande att köpa något lite dyrare som man kanske behövt spara lite till! 
Med det sagt så betyder inte alltid ett högre pris att det är bättre kvalité. Det finns ett hav av överprisade grejer, tyvärr en del riktigt snygga grejer. Har hittat tre stycken sådana onlineshops på senaste tiden där jag framförallt suktar efter inredningen, men får lite hjärtsvikt när jag ser priset. Bra inspiration för egna pysselprojekt dock! 
 
Zara Home
Jag visste inte ens att Zara hade en hemavdelning! Blev otroligt imponerad när jag hittade den och insåg att utbudet är ju gudomligt! Inte jättefarliga priser, men definitivt i överkanten av min prisstege.
 
 
Urban outfitters
Detta är också en affär som jag mest förknippat med kläder, men som har en underbar hemavdelning. Mycket bohemiskt och helt min stil. Dyrare än Zara och lite för överprisat, men jäkligt fint.
 
Anthropologie
Här vettni! Detta är en nyupptäckt pärla! Otroligt fina saker, men ack så dyra. Här hittar jag nog bara inspo, har då inte ekonomin till ens en skåpknopp knappt. Men vilka grejer det finns ändå..
 
 West Elm
Sist men inte minst! Det känns som att varenda inredningsyoutuber jag följer dyrkar denna butik, inte helt oförståeligt egentligen. Riktigt fina grejer, till hemska priser. Haha.