NYA ZEELAND: Queenstown, Milford Sound

Queenstown var en stor milstolpe på resan för där skulle vi stanna kvar ett par dagar för milford sound och sådant. Jag var fortfarande inte sjuk när vi kom fram dit så jag fick avbryta barrundan vi hade med chauffören för bussturen och hoppa i säng tidigt. Men jag och Malin spatserade runt staden rätt mycket dagen efter och jag gillade verkligen stället. Träffade på min vän Lydia där igen så det var ju roligt också, hade saknat henne efter att vi skiljdes åt efter en vecka tillsammans i Auckland. Men sen kom Milford Sound-resan och herrej*vlar vad nice det var! Det var en bit att åka från Queenstown så vi gjorde lite stopp på vägen där jag bland annat matade ett par alpackor och sen tog vi en paus vid en liten sjö också. Omgivningen var helt sagolik innan vi ens kom fram till båtturen. Sen var båtturen inte så lång och invecklad men herrejönsson vad fint det var. Ja, titta själva
 
 
#1 / / Anonym:

vad vackert!